Simpelt opvarmningsprogram

Aktivitet med * findes i videoversion. Find den i VIDEOTEK

Opvarmning  (15 minutter)
3 minutters løb med variationer på ½ bane* (høje knæløft, hælspark, hink, baglæns løb, løb på ydersiden af foden, løb på indersiden af foden, løb på tæer, løb på hælene, løb med armsving, gadedrengeløb, løb med lange skridt,….)*

løbevarianter

3 minutters fingerslag parvis med basketbolde/hæverbolde

3 minutters baggerslag parvis (med volleybolde)

3 minutters blokadespring

3 minutters serv (evt. parvis med kontrolmodtagning)*

serv og kontrolbagger

Rækkefølgen af øvelserne  efter løbet er ligegyldig og hvis du f.eks. kun råder over en eller to basketballs er det nødvendigt, at ikke alle laver den samme øvelse samtidig.

Efter et kvarter skulle de fleste gerne være nogenlunde varme, ellers kan du afslutte med:

Parvis interval

A spurter fra baglinje til baglinje og retur, mens B laver fysisk øvelse, derefter bytter de. Forslag til øvelser: Armstrækninger (almindelige-smalle-brede), mavebøjninger (lige-skrå), englehop, rygliggende benkast, maveliggende benhævninger, sidebøjninger…

Antal løbeture: Så mange fysiske øvelser, du kan finde på x 2

 

volleytræneren & volleytræning